top of page

Οι Ανιχνευτές μας στη Λέσβο και στο Αϊβαλί

Γράφει ο Ανιχνευτής Έκτορας Δεβελέκος.

Λέσβος! Η πατρίδα του ούζου γνωστή για το απολιθωμένο δάσος της και το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας(συμπεριλαμβανομένης της Εύβοιας).

Η Κοινότητά μας φέτος, σε συνεργασία με την 1η Κοινότητα Ανιχνευτών Παλαιού Φαλήρου, ταξιδεύει στο μαγευτικό αυτό νησί για την Θερινή Μεγάλη Δράση Υπαίθρου. Σκοπός μας είναι να εξερευνήσουμε όσα περισσότερα μέρη του νησιού μπορούμε μέσα σε 7 μέρες! Συγκεκριμένα την Αγιάσο, το Πλωμάρι, τον Μόλυβο, Το Σίγρι και φυσικά την πρωτεύουσα του νησιού την Μυτιλήνη!

Την Δευτέρα 19 Αυγούστου και ώρα Ελλάδος 20:00, ορίστηκε η έναρξη της περιπέτειάς μας στην Λέσβο!

Την επόμενη μέρα πιάσαμε λιμάνι στην Μυτιλήνη στις 8:00 π.μ. και με ένα λεωφορείο ξεκινήσαμε για την Αγιάσο. Μόλις φτάσαμε, πήγαμε στην βιβλιοθήκη του χωριού και εκεί μας καλωσόρισε ο Πρόεδρος της Βιβλιοθήκης ο κύριος Κορομηλάς. Μας μίλησε για το χωριό, την παράδοση, την γεωγραφία και την ιστορία του. Αφού αφήσαμε τα πράγματά μας, πήγαμε να επισκεφθούμε την εκκλησία του χωριού και το λαογραφικό μουσείο. Επίσης, πραγματοποιήσαμε έρευνα για την κεραμοποιεία της Αγιάσου!

Ύστερα, πήραμε τα απαραίτητα, και ξεκινήσαμε για την μεγάλη μας πορεία, με στόχο την κατάκτηση του βουνού Όλυμπος του ψηλότερου βουνού του νησιού με υψόμετρο 968 μ.

Μόλις επιστρέψαμε, το απόγευμα, πήραμε τα πράγματά μας και τα μεταφέραμε στον τόπο διανυκτέρευσης μας όπου και τέλειωσε η μέρα μας!

Την Τετάρτη 21 Αυγούστου μετά από μια τελευταία βόλτα στο χωριό φύγαμε για το Πλωμάρι. Όταν φτάσαμε, εγκατασταθήκαμε στον χώρο του μουσείου σαπωνοποιίας. Έπειτα, επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο παραγωγής ούζου «Βαρβαγιάννης» και ύστερα την ποτοποιεία «Ούζο Πλωμαρίου» και μέσα από την έρευνα μας, μάθαμε το μυστικό της επιτυχίας του σπουδαίου αυτού ποτού.

Το απόγευμα, πήγαμε στην παραλία του Πλωμαρίου για μπάνιο και ύστερα επιστρέψαμε στον τόπο διαμονής μας και φάγαμε. Η μέρα τέλειωσε με το πρώτο μας συμβούλιο!

Την Πέμπτη 22 Αυγούστου ξεκινήσαμε για τον επόμενό μας προορισμό τον Μόλυβο! Το πρώτο πράγμα που κάναμε εκεί, ήταν να επισκεφθούμε το περίφημο κάστρο του Μόλυβου. Αφού μάθαμε για αυτό, Το απόγευμα πήγαμε για μπάνιο και το βράδυ κάναμε μια νυχτερινή βόλτα στο χωριό.

Την Παρασκευή 23 Αυγούστου ταξιδέψαμε στο Σίγρι. Εκεί κάναμε μια επίσκεψη στο μουσείο φυσικής ιστορίας. Κάναμε προσομοίωση σεισμού και ξεναγηθήκαμε σε όλον τον χώρο. Το απόγευμα πήγαμε στην θάλασσα για το τελευταίο μας θαλασσινό μπάνιο. Η μέρα τέλειωσε με άλλο ένα συμβούλιο.

Το Σάββατο 24 Αυγούστου ξυπνήσαμε ενθουσιασμένοι γιατί θα πηγαίναμε να εξερευνήσουμε το απολιθωμένο δάσος, όπως και κάναμε. Αφού το εξερευνήσαμε, πήραμε τα πράγματά μας, και μαζί με μια ομάδα προσκόπων από τον Βόλο, ξεκινήσαμε για την Μυτιλήνη.

Αφού κάναμε μια στάση στον Ταξιάρχη, ένα άλλο μικρό χωριό, φτάσαμε στον προορισμό μας. Πήγαμε στο 2ο σύστημα προσκόπων Μυτιλήνης το οποίο θα μας φιλοξενούσε για τα επόμενα δυο βράδια. Μόλις εγκατασταθήκαμε, βγήκαμε για μια μικρή βραδινή βόλτα στην πόλη!

Η Κυριακή 25 Αυγούστου ήταν η μεγάλη μέρα! Θα ταξιδεύαμε στο Αϊβαλί της Τουρκίας! Έτσι, και έγινε. Κύριος σκοπός μας ήταν να εξερευνήσουμε τα τζαμιά της περιοχής. Οπότε αφού επισκεφθήκαμε αρκετά από αυτά και κάναμε περιήγηση στη πόλη! Φάγαμε παραδοσιακό κεμπάπ και φυσικά τσάι με κιουνεφέ!

Γυρίσαμε στην Μυτιλήνη και αποφασίσαμε ότι αφού ήταν το τελευταίο μας βράδυ στο νησί έπρεπε να φτιάξουμε σκετσάκια από τις καλύτερες στιγμές της περιπέτειάς μας. Έτσι τα παρουσιάσαμε και αφού κάναμε το συμβούλιό μας πήγαμε για ύπνο!

Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε πολύ νωρίς με σκοπό να πάμε να προσφέρουμε την βοήθειά μας στο συσσίτιο της πόλης το οποίο έκανε η εκκλησία. Έτσι φτάσαμε στην Μητρόπολη και αφού συσκευάσαμε όλο το φαγητό που είχε ετοιμαστεί, μιλήσαμε με τον Διάκονο της μητρόπολης ο οποίος μας είπε για το σύστημα της εκκλησίας.

Αφού τον ευχαριστήσαμε, ξεκινήσαμε για μια μεγάλη βόλτα στην Μυτιλήνη. Φάγαμε το μεσημεριανό μας, επισκεφτήκαμε το κάστρο της Μυτιλήνης και επιστρέψαμε για να μαζέψουμε τον χώρο και τα πράγματά μας. Κάναμε τυπικά λήξης και ξεκινήσαμε για το λιμάνι.

Αποχαιρετίσαμε το νησί που σε 7 μέρες αγαπήσαμε τόσο!

Επιβιβαστήκαμε στο πλοίο και αφού κάναμε το τελευταίο μας συμβούλιο, κοιμηθήκαμε!

Την άλλη μέρα το πρωί 7:30 η περιπέτειά μας τελείωσε φτάνοντας στο λιμάνι του Πειραιά... Ραντεβού στην επόμενη Μεγάλη Δράση!