top of page

Το καλοκαίρι μας, στη Σάμο!

Και ξεκινάμε!

Ανιχνευτές Νίκαια Σάμος Πρόσκοποι

Σάμος! Το νησί στο οποίο γεννήθηκε ο μεγάλος Φιλόσοφος και μαθηματικός Πυθαγόρας, θεμελιωτής της μουσικής και της σύγχρονης μαθηματικής σκέψης, καθώς επίσης και ο Αστρονόμος που μίλησε για την ηλεκτραρνητικότητα του πλανητικού μας συστήματος, Αρίσταρχος.

Η Κοινότητα μας φέτος, για την Θερινή Μεγάλη Δράση Υπαίθρου επέλεξε να εξερευνήσει 4 μέρη του πανέμορφου αυτού νησιού! Επιλέξαμε το Βαθύ, την Άμπελο, το Καρλόβασι και φυσικά το Πυθαγόρειο!

Την Πέμπτη 16 Αυγούστου και ώρα Ελλάδος 01:00, ξεκίνησε το ταξίδι μας για την Σάμο! Φτάσαμε στο Βαθύ στις 8 π.μ και φύγαμε με το λεωφορείο για Άμπελο! Αφού κατεβήκαμε στην στάση μας, ξεκινήσαμε την πορεία για το φιλόξενο αυτό χωριό!

Ανιχνευτές Νίκαια Σάμος Πρόσκοποι

Καθώς φτάσαμε, ο Πρόεδρος της Αμπέλου μας καλωσόρισε και μας είπε μερικά λόγια για το χωριό και το νησί! Μετά την εγκατάστασή μας, κάναμε μια χαλαρή πορεία προς τον καταρράκτη!

Μόλις γυρίσαμε, κάναμε μια βόλτα στο χωριό και έπειτα παίξαμε διάφορα παιχνίδια με τα παιδιά του χωριού.

Το βράδυ πήγαμε στην κεντρική πλατεία, καθώς ήμασταν καλεσμένοι στο «bachelor» ενός ελληνοαμερικάνικου γάμου!

Ανιχνευτές Νίκαια Σάμος Πρόσκοποι

Το Σάββατο 18 Αυγούστου 2018 φύγαμε από την Άμπελο νωρίς το πρωί και ξεκίνησε το ταξίδι μας για το Καρλόβασι! Όταν φτάσαμε στο Καρλόβασι, εγκατασταθήκαμε στον χώρο, όπου βρίσκεται το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού της Σάμου! Έπειτα, επισκεφθήκαμε το κεραμουργείο, όπου είδαμε πως φτιάχνεται η δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα!

Στις 18:00 ώρα, ξεκίνησε η πορεία μας προς το Μεγάλο Σεϊτάνι, όπου και διανυκτερεύσαμε! Φτάσαμε γύρω στις 23:00, φάγαμε και μιλήσαμε για τους αστερισμούς. Το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε και αμέσως βουτήξαμε!

Φάγαμε πρωινό και ετοιμαστήκαμε για επιστροφή! Εκείνο το βράδυ, κάναμε νυχτερινή βόλτα στα σοκάκια στο Παλιό Καρλόβασι.

Ανιχνευτές Νίκαια Σάμος Πρόσκοποι

Την επόμενη μέρα, Κυριακή 20 Αυγούστου 2018 πήγαμε στους καταρράκτες στο Ποτάμι!

Περάσαμε ένα κανάλι πενήντα μέτρων (με το νερό μέχρι το στήθος για τους κοντούς) για να φτάσουμε στον πρώτο καταρράκτη, ο οποίος είχε ύψος 5 μέτρων!

Βγάλαμε φωτογραφίες στον καταρράκτη και εκεί υπήρχε μια έκπληξη για εμένα! Με βάφτισαν στο κρύο νερό του καταρράκτη με το όνομα «Κουκουβάγια»!!! Σίγουρα δεν θα την ξεχάσω ποτέ αυτήν την στιγμή!

Μόλις φτάσαμε στο Πυθαγόρειο, μαγειρέψαμε και πήγαμε βόλτα!

Το βράδυ συμμετείχαμε στα ‘Ηραία 2018’ και πήγαμε στο παλιό θέατρο, όπου θα μέναμε στα καμαρίνια! Την Δευτέρα 21 Αυγούστου 2018 η Κοινότητα μας πήγε στο σπήλαιο "Τσακαλότρυπα" με τον σπηλαιολογικό όμιλο της Σάμου!

Ήταν μια μοναδική εμπειρία, καθώς ήταν η πρώτη φορά που μπήκα σε σπήλαιο! Βγάλαμε φωτογραφία με το φυσικό «άγαλμα» του σκεπτόμενου άντρα και ο αρχηγός μας είπε μερικά λόγια στην Σαμιακή τηλεόραση!

Στο παρακάτω link το απόσπασμα από την Σαμιακή τηλεόραση.

Έπειτα, επισκεφθήκαμε το Ευπαλίνειο Όρυγμα, το οποίο είναι μια σήραγγα μήκους 1036 μέτρων, η οποία κατασκευάστηκε κατά τον 6ο αιώνα π.Χ για να χρησιμεύσει σαν υδραγωγείο.

Την Τρίτη 22 Αυγούστου 2018 επισκεφθήκαμε το πρωί το Αρχαιολογικό Μουσείο Πυθαγορείου και μετά το Κάστρο του Λυκούργου!

Μετά πήγαμε στην παραλία και το απόγευμα επισκεφθήκαμε την μονή της Παναγίας της Σπηλιανής!

Βγάλαμε φωτογραφίες την μαγευτική θέα του Πυθαγορείου και υπήρξε άλλη μια έκπληξη! Η Ανιχνεύτρια μας Δώρα, έδωσε την υπόσχεση της και εντάχθηκε επισήμως στην Κοινότητα!!

Την Τετάρτη 23 Αυγούστου 2018 πήραμε το λεωφορείο και φύγαμε προς το Βαθύ! Εγκατασταθήκαμε στο σύστημα των Οδηγών του Βαθέος και επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο!

Μετά επισκεφθήκαμε τον Δήμαρχο της Σάμου, ο οποίος μας μίλησε για το νησί και μας ξενάγησε στο ιστορικό Δημαρχείο της Σάμου.

Το απόγευμα επισκεφθήκαμε την Μεταβατική Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων, όπου παίξαμε με τα παιδιά πολλά παιχνίδια, μας έμαθαν πολλές λέξεις και μετά πραγματοποιήσαμε έρευνα για το προσφυγικό ζήτημα!

Η Ανιχνέυτρια Ιωάννα, μας παρουσίασε την ερασιτεχνική της ασχολία με θέμα την δωρεά μαλλιών για την δημιουργία περουκών για τις γυναίκες με καρκίνο! Το βράδυ κάναμε βόλτα στο λιμάνι και φάγαμε παγωτό!

Την Πέμπτη 24 Αυγούστου 2018 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Οίνου. Ακόμη μία έρευνα για το διασημότερο κρασί της Σάμου. Φυσικά δεν γινόταν να μην δοκιμάσουμε λίγο από το κρασί Vin Doux!

Τελευταία βόλτα στο Βαθύ. Αγοράσαμε αναμνηστικά για τους φίλους και συγγενείς μας! Πριν την επιβίβαση μας στο πλοίο της επιστροφής, κάναμε την αξιολόγηση της δράσης!

Σάββατο 25 Αυγούστου 10 το πρωί. Τέλος! φτάσαμε στο λιμάνι του Πειραιά.

Ήταν η τελευταία μου Μεγάλη Δράση με την Κοινότητα, όμως και η αγαπημένη μου! Το νησί ήταν υπέροχο, με τα παιδιά δεθήκαμε ακόμα πιο πολύ και φτιάξαμε όλοι μαζί υπέροχες αναμνήσεις!